עיריית ירושלים אישרה העברת תקציבים לגופים רפורמיים

למרות התנגדותם של חברי המועצה החרדים, והסערה שהתחוללה בישיבה עקב ניסיונות של חברי הקואליציה החילונים לאשר את הקריטריון הכספי לרפורמים, אושר התקציב
ישראל פריי No Comments on עיריית ירושלים אישרה העברת תקציבים לגופים רפורמיים

הנציגות החרדית בירושלים מובכת פעם נוספת: בתום ישיבה סוערת במליאת מועצת העיר, אושרו תקציבים לעמותת 'התחדשות יהודית' הרפורמית • הנציגים הצליחו להוריד מסגר היום הקצאת גנים לחילוניים בשכונת קריית יובל

עיריית ירושלים | אילוסטרציה צילום: אדיר סולטן, פלאש 90
למרות התנגדותם של חברי המועצה החרדים, והסערה שהתחוללה בישיבה עקב ניסיונות של חברי הקואליציה החילונים לאשר את הקריטריון הכספי לרפורמים, אושר התקציב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הערב התקיימה בעיריית ירושלים ישיבת מועצת העיר שגרתית הנערכת אחת לחודש בהשתתפות כל חברי המועצה. אלא שמהר מאוד הפכה הישיבה לסערה, וזאת כאשר החלו הדיונים בעניין אישור קריטריונים לתמיכה בארגוני "התחדשות יהודית" השייכים לרפורמים.

למרות התנגדותם של חברי המועצה החרדים, והסערה שהתחוללה בישיבה עקב ניסיונות של חברי הקואליציה החילונים לאשר את הקריטריון הכספי לרפורמים, אושר התקציב למגינת לבם של חברי המועצה החרדים, כאשר 13 התנגדו ו- 15 תמכו כשברקע נשמעות מחאות נמרצות.

עוד קודם לכן הורדה מסדר יומה של המועצה הצעה לסדר בעניין אישור הקצאת גנים חילונים בשכונת קריית יובל, וזאת הודות לחברי המועצה של דגל התורה בירושלים.

בתחילת הישיבה אושר מינוייה של חגית משה לסגנית ראש העיר ומחזיקת תיק הכספים של ניר ברקת מטעם סייעת הבית היהודי.

חנן רובין, חבר מועצת העיר (התעוררות) שיזם את המהלך מסר ל'קול חי": "אני אוהב את אחי החרדים אהבת אמת, ויודע שהציבור החרדי חכם וראוי הרבה יותר מנציג אחד קיצוני שמנסה להוליך את כולם שולל באמצעות פרטים לא נכונים והתנהגות מבישה.

"עיריית ירושלים, בתמיכת חברי המועצה הדתיים אורתודכסים (ואני בניהם), ובגיבוי ראש העיר, אישרה היום לראשונה קריטריון ייעודי לגופים שיפיצו את תורת ישראל באופן שיקרב את המגזרים השונים ולא ירחיק בניהם. אני מציע לכל מי שמפקפק ללכת ולבדוק בעצמו את הלומדים והמוסדות, ולראות כמה אהבת ישראל יש אצלם בבתי המדרש. אנחנו נמשיך לפעול בשותפות בשביל ירושלים שלכל אחד יש בה חלק".



0 תגובות